Design gráfico de livro para infância como forma de comunicação: quatro fases da produção brasileira

Palabras clave: design, design gráfico, ilustração, livro para infância, comunicação, Brasil

Resumen

This article proposes a brief panel of four phases of production of the graphic design in the Brazilian children's picturebook. It explores formal strategies, cultural transformations and technological changes that have expand the communication potential of books to a massive and urban audience in growing expansion. Starting from the study of the Argentine María del Valle Ledesma (2005) on the communication function of graphic design, the processes of visual conception of design and illustration are related to the broad reality of the media, to the senses of perception and types of audience of visual messages. The objectives achieved demonstrate the degrees of experimentation, contradiction and heterogeneity of this production.

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Biografía del autor/a

Simone Cavalcante de Almeida, Universidade Anhembi Morumbi (UAM-SP)

Mestra em Estudos Literários (Ufal) e Doutoranda em Design (UAM-SP), e graduada em Comunicação Social–Jornalismo.

Gisela Belluzzo de Campos, Universidade Anhembi Morumbi (UAM-SP)

Doutora e Mestre em Comunicação e Semiótica (PUC-SP), e Graduada em Artes Plásticas (FAAP). Professora do Programa de Pós-Graduação em Design da Universidade Anhembi Morumbi (UAM-SP), pesquisa a linguagem Gráfica na Arte e no Design.

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Design gráfico de livro para infância como forma de comunicação: quatro fases da produção brasileira
Publicado
01-02-2021
Cómo citar
Cavalcante de Almeida, S., & Belluzzo de Campos, G. (2021). Design gráfico de livro para infância como forma de comunicação: quatro fases da produção brasileira. Revista De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación, 8(15), 143-169. https://doi.org/10.24137/raeic.8.15.7